Klaipėdos uostui šiemet pavyko pasiekti rekordinę krovą - 38,22 mln. tonų. Uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus teigimu, rekordinį rezultatą lėmė investicijos į uosto infrastruktūrą ir plėtrą.
„Ketvirtadienio ryto duomenimis, krova šiemet siekė 38,22 mln. tonų. Tai yra tikrai įspūdingas dydis. Tai rekordiniai metai ir stipriai lenkia paskutinį rekordą, kuris buvo 2011 metais, kuomet Rytų šalys siekė realizuoti žaliavas ir tas kilimas buvo nevisiškai natūralus. Šiuo metu tikrai galime džiaugtis, kad valstybės ir privataus verslo investicijos davė didelę naudą valstybei“, - BNS sakė A.Vaitkus.
Pasak jo, ankstesnis rekordas buvo 2011 metais, kai uoste perkrauta apie 36,5 mln. tonų krovinių.
„Šiemet didelis pozityvas buvo, kad pasitikėjome statybos ir remonto kompanijomis ir jos pateisino tą pasitikėjimą. Vakarų laivų gamykla ir Vakarų Baltijos laivų statykla žengia rimtais žingsniais ir tas atsispindi ne tik jų finansiniuose rezultatuose, bet ir krovos procesuose“, - kalbėjo Klaipėdos uosto vadovas.
A.Vaitkaus teigimu, šiemet nuvylė konteinerių krova, tačiau nepaisant to, Klaipėdos uostas 2015 metais pagal jų krovą pirmavo tarp Baltijos šalių uostų. Ji be to tikisi, kad geras šių metų derlius kitais metais didins uosto krovos apimtis.
„Tuo metu žemės ūkio produktų gamyba Lietuvoje viršija visus optimistinius laukimus ir mes labai dėkingi Lietuvos žemdirbiams, kurie išplėtojo savo verslą. Matau ne tik naujos technikos laukuose ar naujus užsodintus plotus, bet ir naujas talpyklas, kuriose ūkininkai gali pasaugoti ir padžiovinti nuimtą derlių ir parduoti geromis kainomis. Tai stipriai veikia visos Lietuvos ekonomiką“, - kalbėjo uosto vadovas, kuris tikisi, kad geras derlius teigiamai paveiks ir uosto krovą.
Vis dėlto 2016 metus A.Vaitkus teigia pasitinkąs su dideliu neapibrėžtumu, pirmiausia dėl „Lietuvos geležinkelių“ įkainių galimo didinimo.
„Manau, kad kiti metai bus labai sunkūs. Nors uosto kompanijos prognozuoja optimistiškai, bet ilgalaikė patirtis rodo didelės grėsmes iš kaimyninių uosto ir konkurencijos augimo. Labai bus svarbu kaip elgsis „Lietuvos geležinkeliai“, nes jei pervežimo koeficientai bus keliami, tai gali rimtai atsiliepti ir krovinių srautams“, - baiminosi Klaipėdos uosto vadovas.
Jo žiniomis, šiuo metu uosto krovos kompanijos vis dar nėra pasirašiusios krovinių pervežimo sutarčių su „Lietuvos geležinkeliais“.
„Tai reiškia labai daug neapibrėžtumo ir tas mus gąsdina. Be abejo, neaišku kaip veiks geopolitika ir kaip ji keis mūsų gyvenimą. Šie veiksniai nepriklauso nei nuo uosto direkcijos, nei nuo uosto kompanijų“, - kalbėjo A.Vaitkus.
2014 metais uostas perkrovė 36,41 mln. tonų krovinių - 9 proc. daugiau nei 2013 metais, kai jo krova siekė 33,4 mln. tonų.
BNS - Verslo naujienų skyrius